Звіт

про результати повторного відстеження регуляторного акта розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації від 04 жовтня 2016 року №720 «Про затвердження Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).

 

На виконання ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної  політики у сфері господарської діяльності», Департаментом житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури обласної державної адміністрації здійснено повторне відстеження  результативності регуляторного акта, з метою досягнення  цим актом  визначених цілей.

 1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

 

Розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації від 04 жовтня 2016 року №720 «Про затвердження Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), зареєстроване в Головному територіальному управлінні юстиції Вінницької області у Вінницькій області 10 жовтня 2016 року за №37/1289.

 

 2. Назва виконавця заходів з відстеження

Департамент житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури обласної державної адміністрації.

 

3. Цілі прийняття акта

Регуляторний акт розроблено згідно законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про автомобільний транспорт», постанов Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року №176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» та від 03 грудня 2008 року №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування».

Основними цілями прийняття цього регуляторного акту є затвердження умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), і що забезпечить залучення на прозорих умовах суб’єктів господарювання, які мають бажання та можливості до оновлення рухомого складу, створить конкурентне середовище у сфері перевезення пасажирів автомобільним транспортом, що призведе до зменшення передумов для корупційних дій та обмеження монополізму на ринку пасажирських перевезень, забезпечить задоволення потреб населення у перевезеннях, та підвищення якості і безпеки транспортних послуг, забезпечить  виконання державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування населення, зокрема стосовно пільгового перевезення окремих категорій громадян. Споживачі зможуть отримувати більш якісні, комфортні, безпечні послуги.

         Прийняття регуляторного акту дозволить членам конкурсного комітету об’єктивно оцінювати перевізників претендентів щодо вигляду автобусів та матеріально-технічних баз.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження результативності

Листопад 2017 року.

 

5. Тип відстеження (базове, повторне, періодичне)

Повторне відстеження

 

6. Методи одержання результатів відстеження результативності

Для проведення повторного відстеження використовувалася інформація місцевих органів влади, контролюючих органів, статистичні дані.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

 

Відстеження результативності регуляторного акту здійснювалося шляхом аналізу статистичної інформації про:

-   кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб-підприємців, на яких поширюється дія регуляторного акту;

-   розмір коштів і часу, що витрачаються суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог цього регуляторного акту;

-  рівень поінформованості суб'єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акту;

-    кількість укладених та розірваних договорів з пасажирськими автоперевізниками;

-   кількість автобусів, залучених для перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути);

-   кількість ДТП з вини водіїв суб’єктів господарювання пасажирських перевезень з постраждалими;

-   обсяг перевезення пасажирів на пасажирському автотранспорті;   

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

Під дію регуляторного акту підпадають 434 міжміських і  приміських автобусних маршрутів  загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) та 108 приміських внутрішньорайонних маршрутів;

Внаслідок впровадження даного регуляторного акту отримані такі значення показників результативності:

Показники

Одиниця виміру

2016 рік

2017 рік

- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб-підприємців, які здійснюють перевезення пасажирів і на яких поширюється дія регуляторного акту;

один.

157

(станом на

01.11.2016)

167

(станом на

01.11.2017)

- розмір коштів і часу, що витрачає суб'єкт господарювання, пов'язаними з виконанням вимог цього регуляторного акту;

тис.грн /

год

0,9-1,3

4

4,2-4,7

4

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акту;

%

100

100

- кількість укладених/розірваних договорів з пасажирськими автоперевізниками;

один.

132/3

56(всі з GPS)/27

-  кількість автобусів, залучених для перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути);

один.

1550

1560

- кількість ДТП з вини водіїв суб’єктів господарювання пасажирських перевезень з постраждалими (загибли/травмованих);

один.

 

один./один.

5

 

0/6

7

 

1/11 (на транспортних засобах відсутні GPS)

- обсяг перевезення пасажирів на пасажирському автотранспорті;

тис.чол.

68080,4

67195,4

 

З отриманих показників, хоча вони не носять позитивного характеру і на це вплинула економічна ситуація, проте можна зробити і позитивний висновок - транспортні засоби на яких було застосовані GPS-прилади не були зафіксовані у ДТП. Це свідчить про підвищення дисципліни перевізників з виконання договірних умов, зокрема дотримання схеми маршруту, розкладу руху та дотримання швидкісного режиму на маршруті, що призвело до підвищення якості і безпеки транспортних послуг.

 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

 

Умовами конкурсу встановлено чіткий та прозорий механізм визначення переможців конкурсу щодо здійснення пасажирських перевезень на внутрішньо обласних маршрутах. Завдяки введенню в дію даного регуляторного акту підвищилась інформованість суб’єктів підприємницької діяльності , встановлено чіткі умови, підвищилась прогнозованість. Забезпечено баланс інтересів органів виконавчої влади (ОДА), споживачів послуг з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах (пасажирів області) та суб’єктів господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів (автоперевізники), а саме для органів виконавчої влади - позитивний імідж влади щодо впорядкування пасажирських перевезень, шляхом встановлення GPS – приладів встановлених на транспортних засобах перевізника та фото автобусів, фото матеріально-технічної бази дотримання перевізниками розкладів руху, схем маршрутів, показників якості перевезень, а для суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – забезпечено прозорість та зрозумілість механізму проведення умов конкурсу.

На момент проведення повторного відстеження, за Умовами регуляторного акту проведено 4 конкурси на перевезення пасажирів на 70 обєктах внутрішньообласних маршрутах.

І як висновок,  прийняття регуляторного акту дало можливість:

-        забезпечити дотримання прав і законних інтересів суб’єктів господарювання при участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути);

-        підвищило дисципліну перевізників з виконання договірних умов, зокрема дотримання схеми маршруту, розкладу руху та дотримання швидкісного режиму на маршруті, що призвело до підвищення якості і безпеки транспортних послуг. Жодний транспортний засіб, який обладнаний GPS-приладом не був зафіксований у ДТП.

         Зважаючи на викладене дія регуляторного акту є ефективною.

           

 

 

Директор Департаменту житлово –

комунального господарства, енергетики

та інфраструктури облдержадміністрації                             

 Сергій ВОЛКОВ