Представники моніторингової групи проаналізували роботу 9 служб у справах дітей, які вони відвідали та служби у справах дітей Хмільницької райдержадміністрації. В ході розмови увага була акцентована як на недоліках, так і на позитивних напрацюваннях, які були у службах у справах дітей Іванівської сільської та Турбівської селищної територіальних громад. З інформацією стосовно стану створення служб у справах дітей виступила начальник служби у справах дітей Вінницької обласної державної адміністрації Тетяна Дорош. Вона відмітила, що процес створення служб у справах дітей в територіальних громадах почався після місцевих виборів в кінці минулого року, а більш масового характеру фактично набув у лютому-квітні поточного року після ліквідації районів області. На даний час у 62 територіальних громадах із 63 створені структури по захисту прав дітей. У Сутиській селищній територіальній громаді створено відділ соціального захисту і охорони здоров”я, де обов”язки по захисту прав дітей покладені на 1 працівника, однак констатувати факт створення структурного підрозділу , направленого на виконання державної політики з даного питання, не можна.
Загалом у 59 територіальних громадах є фактично працівники, які пройшли конкурс, і виконують свої функціональні обов”язки щодо захисту прав дітей. У 3 територіальних громадах, а саме Калинівській міській, Мурованокуриловецькій, Брацлавській, селищанських ТГ прийнято рішення відповідних сесій щодо створення служб у справах, однак фактично працівники ще не набрані і функції щодо захисту прав дітей безпосередньо цими територіальними громадами не виконуються. На даний час в службах у справах дітей та відповідних відділах загалом 195 штатних одиниць, фактично працює 161 особа. 54 служби у справах дітей мають статус юридичної особи і право приймати самостійні рішення. Протягом 5 місяців поточного року працівниками служби у справах дітей облдержадміністрації було проведено з працівниками новоутворених служб 10 семінарів навчань, охопивши практично всі напрями роботи, акцентувавши увагу на завданнях та функціях служб, основних положеннях законодавства. Були підготовлені відповідні презентації та методичні рекомендації для використання в роботі. Окрім того, відбулось 6 нарад з відповідних питань, створена спільнота у вайбері, де можна задати відповідь, і обравши спосіб спілкування, отримати пояснення. «Тому ефективна робота по захисту прав дітей, а також наявність виявлених недоліків є показником різного ступеню відповідальності працівників, які покликані захищати права дітей, та різного рівня їх бажання оволодівати необхідними професійними знаннями та навичками», - зазначила начальник служби Тетяна Дорош.