ДТП є головною причиною смерті серед молоді у віці від 15 до 29 років. 186 300 дітей вмирає щорічно у всьому світі внаслідок ДТП - тобто більше 500 дітей щодня. ДТП відносяться до чотирьох найпоширеніших причин смерті дітей у віці старше п'яти років. Ще сотні отримують травми, багато з них - серйозні. Як через серйозні наслідки дорожньо-транспортного травматизму для громадської охорони здоров'я, так і через непропорційно значний вплив на наймолодші групи населення ДТП є серйозною проблемою в галузі розвитку: за оцінками, дорожньо-транспортні пригоди коштують країнам приблизно в 3% від їх ВВП, причому в країнах з низьким і середнім рівнем доходу економічні втрати складають 5% від ВВП.
Зростання кількості автотранспорту відбувається стрімкими темпами, що призводить до збільшення чисельності аварій. З жалем приходиться констатувати, що рівень дорожньо-транспортного травматизму залишається високим.
В Україні рівень смертності та травматизму внаслідок дорожньо-транспортних пригод є одним з найвищих в Європі, а рівень організації безпеки дорожнього руху залишається вкрай низьким, про що у своїх звітах неодноразово наголошували експерти ВООЗ, Світового банку та інших міжнародних інституцій.
За шестирічний період (2011-2016 роки) на дорогах України загинуло 1,4 тис. дітей віком до 18 років, а дорожньо-транспортні пригоди в Україні є першою за поширеністю причиною смерті молоді віком від 15 до 24 років та другою за поширеністю причиною смерті дітей віком від 5 до 14 років.
За результатами проведення аналізу наявних даних та аналітичного звіту Світового банку в Україні більшість дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками виникає через:
перевищення швидкості водіями, що є основною причиною настання смерті у 39 відсотках випадків;
необлаштованість пішохідних переходів (відсутність освітлення, розмітки тощо), що призводить до смертельних наслідків у 38 відсотках випадків;
порушення правил проїзду перехресть, на яких стається до 30 відсотків всіх дорожньо-транспортних пригод із смертельними наслідками;
керування транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння
– поганий технічний стан транспортного засобу;
– неякісний стан доріг.
За даними ВООЗ біля 30% осіб, які загинули при ДТП, могли б бути врятовані, якби їм протягом першої години вірно надали першу допомогу. Надання допомоги протягом перших 10 хвилин з моменту травми знижує смертність на 50%.
При наданні першої допомоги свої дії слід спланувати таким чином:
– винести потерпілого з небезпечного місця;
– швидко оцінити стан потерпілого, намітити послідовність і об'єм допомоги;
– при відсутності дихання і серцевої діяльності негайно приступити до проведення реанімаційних заходів (штучне дихання – 8-12 разів, закритий масаж серця – 60 разів за хвилину);
– зупинити кровотечу;
– захистити рану від забруднення;
– провести протишокові заходи;
– здійснити транспортну іммобілізацію;
– забезпечити термінову і оптимальну доставку потерпілого в лікувальний заклад.
У випадку ДТП у місті, де прибуття машини швидкої медичної допомоги очікується протягом 20-30 хвилин, немає потреби витягати потерпілих з автомобіля, якщо вони при свідомості, не стиснені деформованими частинами автомобіля і не потребують реанімаційних заходів або зупинки кровотечі. Якщо ж в автомобілі відчувається запах горілої електропроводки або розлитого бензину, потерпілих потрібно негайно перенести в безпечне місце.