За ІІІ квартал 2019 року до облдержадміністрації надійшло 4588 звернень, що на 871 одиницю, або 19,1% більше ніж за ІІІ квартал 2018 року - 3717 звернень.
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.
Найбільші актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період 2019 року це:
- питання комунального господарства - 1991 одиниця, або 43,4%, за відповідний період 2018 року - 878 одиниць, або 23,6%;
- на другому місці, за актуальністю, питання соціального захисту – 1313 одиниць, або 28,6% від загальної кількості, за ІІІ квартал 2018 року – 1560 одиниць, або 41,9%;
- трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 287 одиниць, або 6,3%, за аналогічний період 2018 року - 349 одиниць, або 9,4%;
- на четвертому місці питання аграрної політики і земельних відносин – 260 одиниць, або 5,7%, за ІІІ квартал 2018 року - 216 одиниць, або 5,8%;
- п’яте місце, із найпоширеніших, займають питання транспорту і зв’язку – 142 одиниці, або 3,1%, за відповідний період 2018 року - 166 одиниць, або 4,5%;
- наступні, за поширеністю, питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 111 одиниць, або 2,2%, за відповідний період 2018 року - 83 одиниці, або 2,2%.
Як свідчить аналіз за ІІІ квартал 2019 року у зверненнях громадян найактуальнішими питаннями були питання комунального господарства, зокрема вартості житлово-комунальних послуг тощо.
На другому місці, за кількістю, знаходяться питання соціального захисту - це питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.
Трійку найпоширеніших замикають питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК та інші супутні питання.
Значна кількість питань земельних та аграрних відносин - стосується виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду земельні і майнові паї тощо.
Наступні, за актуальністю, питання транспорту, пільгових перевезень, вартості проїзду тощо.
Протягом ІІІ кварталу 2019 року до облдержадміністрації надійшло 72 колективних звернення, або близько 1,6% від усіх звернень, що на 25 звернень більше ніж за відповідний період 2018 року - 47 звернень, або 1,3%.
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.
За звітний період 2019 року зафіксовано 31 повторне звернення, або 0,7% від усіх звернень, а за ІІІ квартал 2018 року їх було 28 одиниць, або 0,7 від загальної кількості.
749 одиниць, або 16,3% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів, за відповідний період 2018 року 1320 звернень, або 35,5%.
Зазначену категорію громадян турбують питання отримання різних видів соціальних допомог, субсидій. Зокрема стосовно умов та порядку правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість і якість надання комунальних послуг та інше.
За ІІІ квартал 2019 року до обласної державної адміністрації звернулось 13068 громадян, а за ІІІ квартал 2018 року ця цифра становила 7308 громадян. Тобто, спостерігається значне збільшення кількості громадян, що звернулись до обласної державної адміністрації на 5760 осіб.
На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 18 звернень, це становить 0,4% від загальної кількості, за ІІІ квартал 2018 року – 43 звернення, або 1,2%.
Від органів влади вищого рівня протягом ІІІ кварталу 2019 року до обласної державної адміністрації надійшло 4177 звернень, в 2018 році – 3331 звернення.
За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 12 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо її поліпшення в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за відповідний період 2019 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3 зверненнях.
Відповідно до п.3.1 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 за звітний період проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування тощо.
Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області: телебаченні, радіо, періодичних виданнях та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться на постійному контролі керівництва облдержадміністрації.