За ІІІ квартал 2025 року до обласної військової адміністрації надійшло 1127 звернень, що на 684 одиниці, або 37,7% менше ніж за ІІІ квартал 2024 року – 1811 звернень.

За видами звернень загалом переважають заяви.

Найбільш актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:

питання комунального господарства - 448 одиниць, або 39,7% від загальної кількості, за аналогічний період 2024 року - 635 одиниць, або 35,1%;

на другому місці, за актуальністю, питання соціального захисту – 225 одиниць, або 19,9% від загальної кількості, за ІІІ квартал 2024 року – 566 одиниць, або 31,3%;

трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 80 одиниць, або 7,1%, за аналогічний період 2024 року - 100 одиниць, або 5,5%;

на четвертому місці питання культури та культурної спадщини - 49 одиниць, або 4,3%, за аналогічний період 2024 року - 13 одиниць, або 0,7%;

п’яте місце, із найпоширеніших, займають питання; освіти, науки, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 42 одиниці, або 3,7% від загальної кількості, за ІІІ квартал 2024 року - 54 одиниці, або 3,0%.

Протягом ІІІ кварталу 2025 року до обласної військової адміністрації надійшло 20 колективних звернень, або 1,7% від усіх звернень та на 5 звернень більше ніж за відповідний період 2024 року - 15 звернень, або 0,8%.

За звітний період цього року зафіксовано 6 повторних звернень, це становить 0,5% від усіх звернень, а за ІІІ квартал 2024 року таких звернень було 3, або 0,2% від загальної кількості.

173 одиниці, або 15,4% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній військовій адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів, за відповідний період 2024 року 162 звернення, або 8,9%.

За ІІІ квартал 2025 року до обласної військової адміністрації звернулось 3428 громадян, а за ІІІ квартал 2024 року ця цифра становила 2721 громадянин. Тобто, спостерігається збільшення кількості громадян, що звернулись до обласної військової адміністрації на 707 осіб.

З метою запобігання можливих негативних наслідків та у зв'язку із військовою агресією російської федерації особисті прийоми громадян, відповідно до графіків, були обмежені. Однак, за ІІІ квартал цього року керівництвом обласної військової адміністрації особисто прийнято 6 заявників, це становить 0,5% від загальної кількості. За аналогічний період 2024 року особисто прийнято 18 заявників, або 1,1%.

Для налагодження оперативного контакту мешканців області та органів влади в обласній військовій адміністрації працює телефонна «гаряча лінія». За телефонним номером 0800 216 433 громадяни мають можливість отримати роз’яснення щодо актуальних питань. Окремі звернення розглядають в межах Закону України «Про звернення громадян». У Департаменті соціальної та молодіжної політики облвійськадміністрації створено телефонну «гарячу лінію» для внутрішньо переміщених осіб за телефонним № 15-26, де переселенці консультуються та оперативно вирішують свої нагальні питання.

Від органів влади вищого рівня протягом ІІІ кварталу 2025 року до обласної військової адміністрації надійшло 917 звернень, в 2024 році – 1459 звернень, в тому числі від:

Офісу Президента України – 22 звернення, за відповідний період 2024 року – 15 звернень;

Кабінету Міністрів України – 27 звернень та 857 звернень надійшло через урядову «гарячу лінію», за ІІІ квартал 2024 року – 30 звернень та 1406 звернень через урядову «гарячу лінію»;

Верховної Ради України - 11 звернень, за ІІІ квартал 2024 року - 8 звернень.

Проведення засідань комісій з питань розгляду звернень громадян, проведення днів контролю і перевірок районних військових адміністрацій з питань роботи щодо звернень громадян, тимчасово призупинено.

Фахівцями відділу роботи із зверненнями громадян аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники, особливо у повторних зверненнях. Передбачено підготовку щоквартальних аналітичних матеріалів із цих питань для керівництва обласної військової адміністрації, що дає змогу виявити причини та вжити заходів щодо розв’язання найбільш актуальних проблем, з якими звертаються мешканці області до місцевих органів влади.

Питання роботи із зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі керівництва обласної військової адміністрації.