На черговому засіданні цієї ради, яке відбулося 20 липня 2017 року, було розглянуто чотири звернення, які надійшли від мешканців нашої області щодо недопущення розміщення дискримінаційної реклами на теренах Вінниччини. Вінничан обурює реклама смартфонів в мережі «АЛЛО» - «Супермоделі в АЛЛО», мережі магазинів «Світ матраців» - «Шукаю жінку», мережі «Ельдорадо» - «Бажаєш прохолоди?», житлового комплексу «Набережний квартал» - «Втомила теща? Купи собі квартиру!».

Під час засідання всі члени Експертної ради висловили свою чітку позицію щодо наявності в цих рекламних зображеннях порушень етичних, гуманістичних та моральних норм, правил пристойності та одноголосно прийняли рішення, що зазначені реклами є дискримінаційними за ознакою статі.

«Звісно, така реклама, що пропонується споживачеві, тиражує сексизм, в основі якого лежать ґендерні стереотипи – уявлення про соціальні ролі для чоловіків і жінок, які базуються, передусім, на біологічних ознаках», - зазначила Ірина Головашенко, директор Вінницького освітнього гендерного центру, кандидат філософських наук, доцент.

Впродовж теми Анжела Кіль, заступник начальника відділу сім’ї, гендерної політики та протидії торгівлі людьми Департаменту соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації, звернула увагу на виконання рекомендацій, викладених Комітетом з ліквідації дискримінації щодо жінок в Заключних зауваженнях до восьмої періодичної доповіді України «Про виконання Україною Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок» в частині «Стереотипи». «Провідну роль в усуненні патріархальних поглядів і дискримінаційних стереотипів, - зазначила Анжела Кіль, - мають відігравати посадові особи органів влади. Необхідно передбачити активні і послідовні заходи, орієнтовані на жінок і чоловіків з усіх прошарків суспільства, з метою ліквідації дискримінаційних стереотипів і патріархальних уявлень про роль і обов’язки жінок і чоловіків в сім’ї та в суспільстві, а також посилення позитивного, а не стереотипного уявлення про жінок у всіх сферах».

З цією метою заплановано активну співпрацю Департаменту соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації з Вінницьким Регіональним Представництвом Індустріального Гендерного Комітету з Реклами, що розпочав свою діяльність у липні цього року. Олена Ковінько, яка очолює цей комітет, та є членом Експертної ради з питань запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі, зауважила, що сьогодні українське суспільство потребує якісної реклами, тому обурливі рекламні зображення, підкріплені двозначними виразами, не мають заповнювати наш простір.

 

Довідка.

 

До уваги!

 

У Вінницькій області за підтримки Департаменту соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації функціонує «Лінія довіри» з питань запобігання та протидії домашньому насильству, торгівлі людьми та дискримінації за ознакою статі.

У разі необхідності телефонуйте за номером: 0 800 75 04 75