В офіційному медіацентрі ОВА відбувся брифінг начальника управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області Юлії Білик.

Спікерка повідомила, що 8 березня 2024 року Урядом прийнято рішення щодо поновлення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в умовах воєнного стану у сфері житлово-комунального господарства. Відповідні зміни внесено до Постанови КМУ від 13 березня 2022 р. № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану».

«Сьогодні Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї повноважень може здійснювати позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, захисту прав споживачів у сфері надання житлово-комунальних послуг. Такі заходи можуть здійснюватись у суб’єктів господарювання, які надають житлово-комунальні послуги», - зазначила Юлія Білик.

До житлово-комунальних послуг належать:

  1. житлова послуга – послуга з управління багатоквартирним будинком.
  2. комунальні послуги – послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами.

Як наголосила спікерка, відповідно до вимог законодавства зазначено вичерпний перелік підстав для проведення позапланових заходів. Зокрема, це:

  • подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
  • звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.

Згідно з частиною 7 статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові громадянина; місце проживання заявника; викладено суть порушеного питання; зауваження, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Юлія Білик повідомила, що у зверненні необхідно зазначити таку інформацію:

  • повне найменування суб’єкта господарювання з визначенням організаційно-правової форми господарювання (ТОВ, ПП, ПрАТ – юридична особа);
  • адресу місця провадження господарської діяльності суб’єкта господарювання (фактичну адресу об’єкта);
  • факти порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та його документальне підтвердження (за наявності).

Письмове/електронне звернення має бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати його написання.

У разі виявлення необґрунтованого підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, споживачі можуть надсилати звернення до Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області будь-яким зручним способом: 

  • електронною поштою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • через вебсайт управління 
  • через засоби поштового зв’язку (вул. Праведників світу, 19, м. Вінниця, 21036)
  • особисто.

Більше інформації у відео.