Сучасне життя саме по собі спонукає до стресів: зміни в житті політичному, економічному, негаразди на роботі, та й просто поїздка в громадському транспорті призводять до того, що людина зі своїми стресами починає миритися, а так і до депресії недалеко. Стреси стали складовою частиною життя сучасної людини. Люди борються з ними, не замислюючись про те, що потрібно не боротися, а не допускати їх.
В Україні Всесвітній день психічного здоров'я відзначають з 1992 року. Він створений, щоб привернути увагу до цієї проблеми та скоротити поширення депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності, епілепсії та розумової відсталості. 

Згідно статистики, в Україні 1,2 млн. жителей (це більше 3 % всего населення) страждає психічними розладами і цей показник з кожним роком зростає. Вже котрий рік поспіль Україна займає перше місце за кількістю психічних розладів у Європі – майже 2 мільйони українців щороку стають пацієнтами психіатричних лікарень. За оцінками фахівців, від різноманітних нервових розладів страждає кожен третій українець. 

Темою цьогорічного Всесвітнього дня є психічне здоров’я на робочому місці, адже найважливіше, що втрачає людина через нервово-психічні розлади – це працездатність.

Інвалідизація від психічних захворювань вийшла на друге місце серед інших захворювань.
Стреси здебільшого призводять до неврозів. А від неврозу один крок до непоправних психічних розладів, а також хвороб серця та судин. До речі, медики давно вже встановили перелік людей, найбільш схильних до стресів. Це шахтарі, пожежники і самі ж лікарі. Є в цьому списку вчителі, психологи та журналісти. Здоров’я населення залежить від рівня благополуччя всього суспільства і від його уваги до цих проблем. 

 
Як уникнути стресу на роботі?
-Не приймайте близько до серця негативні робочі моменти. Якщо виник конфлікт з колегою, шефом або клієнтом, не варто переживати надто бурхливо. Впоратися зі стресом можна за допомогою візуалізації. Уявіть ситуацію, в якій людина, яка доставляє вам неприємності, повністю залежить від вас або постає в непривабливому світлі. Добре допомагає в критичній ситуації дихальна гімнастика і повільний рахунок про себе.
 
-При виникненні неприємної ситуації зосередьтеся не на своїх переживаннях, а на те, як виправити становище. Подумайте, що ви можете зробити, які дії краще негайно вжити, кого з колег попросити про допомогу. Якщо ситуація глобальна, поставте до відома керівництво і запропонуйте свій план дій.
 
-Уникайте надмірних робочих навантажень. У стомленому, вимотати змозі навіть звичайні, дрібні неприємності будуть сприйматися вами перебільшено гостро. Тому не варто братися за кілька проектів одночасно, працювати без перерв і відпустки. Намагайтеся дотримуватися робочий графік. Постійні затримки на робочому місці можуть призвести не тільки до стресу, але і до якого-небудь захворювання.
 
-Не тримайте все під своїм контролем. Деякі люди вважають за краще все робити самостійно і стежити за всім, що роблять колеги. Навчіться делегувати свої обов`язки і розподіляти навантаження. Не варто брати на себе занадто багато обов`язків. Ви ризикуєте не впоратися зовсім або зробити роботу неякісно. І в тому, і в іншому випадку вам чекає стрес через перевантаження.
 
 

Будьте уважними один до одного та оберігайте власне психічне здоров’я.

 10.10.2017 

Прес-служба ДОЗ ОДА