Під час виїзного засідання колегії обласної державної адміністрації, що відбулося 19 квітня у Тростянці, в.о. директора Департаменту освіти і науки ОДА Володимир Буняк інформував учасників зібрання про завершення 2017-2018 навчального року та реалізацію у регіоні Концепції «Нова українська школа».
За словами керівника відомства, в області сьогодні нараховується 805 закладів дошкільної освіти, в яких виховується 57 тис. дітей. Різними формами дошкільної освіти охоплено 95,4 % дітей від 3 до 6 років, в той же час черга до ДНЗ складає 1729 дітей. На вирішення цієї проблематики у 2018 році планується відкрити 11 закладів та створити більше 700 місць.
Інформуючи про завершення навчального року, Володимир Буняк зауважив, що на учнівську молодь чекає підсумкова державна атестація:у початковій школі іпо завершенню 9 та 11 класів. Проте в цьому році усі одинадцятикласники складатимуть ДПА у вигляді ЗНО.
«Що ж стосується випускників, то у 2018 році їх в нас очікується 6856.На нагородження медалями цьогоріч претендують 790 учнів, на свідоцтво з відзнакою - 1067 дев’ятикласників.Минулого ж навчального року фактично отримали відзнаки 476 випускників 11 класів та 1059 випускників 9 класів», - повідомив в.о. директора Департаменту.
Володимир Буняк інформував також учасників колегії про результати тестування учителів з математики, яке проводилося у Шаргороді із залученням центру оцінювання якості освіти: 22 % педагогів продемонстрували знання нижче середнього показника по району. «Це говорить про те, що необхідно працювати над тим, аби вчитель був відповідного рівня іміг дати якісні знання», -підкреслив посадовець. І в цьому контексті, за його словами, дуже важливо рухатися в напрямку формування опорних шкіл.
«Створення опорних шкіл- це не дань і не гасло, а інструменту забезпеченні якісних знань для наших дітей, - наголосив в.о. директора Департаменту. -Протягом останніх 5 років якість навчальних досягнень школярів, які складають ЗНО, до прикладу, з математики,– приблизно -7% до середнього показника по Україні. Ця проблематика властива не тільки Вінницькій області, тому Уряд вперше виділив кошти – 18,1 млн. гривень – на розвиток опорних шкіл та фізично-математичних класів. Це дає можливість нам, підібравши вчительський потенціал, маючи відповідну матеріальну підтримку Уряду, створити опорні школи».
На сьогодні, відзначив Володимир Буняк, в області створено вже 13опорних шкіл та планується формування ще 20.
Окрему увагу керівник відомства приділив реалізації на Вінниччині Концепції «Нова українська школа». За його словами, на підтримку Концепції з державного бюджетуобласть отримала 45 млн. 847 тисяч гривень, з них 40 % передбачено на закупівлю дидактичних матеріалів, ще 40 % - на придбання сучасних меблів та 20 % - на комп’ютерне обладнання для початкових класів НУШ. «На ці кошти нам необхідно створити 8 навчальних середовищ в кожному початковому класі: навчально-пізнавальний, змінний тематичний осередок, для гри, художньо-творчої діяльності, куточок живої природи, відпочинку, дитяча класна бібліотечка та осередок вчителя», - зазначив Володимир Буняк, детально ознайомивши присутніх із освітніми новаціями, які передбачає «Нова українська школа».
На завершення доповіді, в.о. директора Департаменту зупинився на питанні розвитку в регіоні інклюзивної освіти та формуванні мережі інклюзивно-ресурсних центрів.