Будь-яка послуга повинна бути максимально доступною для людей.
Наразі інформаційні технології використовують в усіх сферах, у тому числі в соціальному захисті.
Сьогодні за участю заступника Міністра соціальної політики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Костянтина Кошеленка та координаторки розвитку діджитал напряму для соціальної сфери ЮНІСЕФ Олени Копил на Вінниччині представили систему кейс-менеджменту як ключового інструмента цифровізації соціальних послуг. Зокрема, він є важливою складовою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
За дорученням Начальника ОВА Сергія Борзова, у заході взяли участь його Перший заступник Наталя Заболотна та заступник Андрій Кавунець.
Під час зустрічі заступник Міністра соціальної політики України Костянтин Кошеленко зауважив: «Максимальна автоматизація та використання штучного інтелекту – це шлях, по якому ми всі будемо рухатися вперед. Робота з людьми залишиться. Будуть автоматизовані лише рутинні процеси, на які не вистачає фахівців. Завдяки технологіям ми зможемо зосереджуватися саме на роботі з людьми. Майбутнє цифрової соціальної сфери вже поруч з нами. Маємо гарний фундамент для того, щоб рухатись вперед».
Також він окреслив перспективи і ключові вектори розвитку ЄІССС на 2024 рік. З його слів, наразі кейс-менеджмент - у пріоритеті. Значну увагу приділятимуть розвитку функціоналу різних цифрових сервісів, у тому числі для людей з інвалідністю.
«Усі вебресурси розвиватимуть відповідно до стандартів вебдоступності, аби послуги були зручними для всіх без винятку. Ми хочемо створити таку систему, яка б ще десятиліттями допомагала нашій соціальній сфері бути ефективною», - підкреслив Костянтин Кошеленко.
Важливо, що Вінницька область увійшла до пілотного проєкту з функціонування веборієнтованого сервісу для надання соціальних послуг «Кейс-менеджмент». Жмеринська громада першою в Україні провела альфа-тестування і вже має певні результати, які передані команді розробників. Своїм досвідом представники громади поділилися із учасниками заходу.
«Поки що це лише одна громада в області, але ми готові масштабуватись на всю Вінниччину», - підкреслила Перший заступник Начальника ОВА Наталя Заболотна.
Вона також додала, що завдяки спрощенню і автоматизації усіх організаційних процесів, кейс-менеджмент дозволяє фокусуватися на результаті – соціальній підтримці людини.
«Сьогодні соціальні працівники мають колосальне навантаження: як фізичне, так і психологічне. Адже вони працюють з людьми, у тому числі з тими, хто опинився в складних життєвих обставинах. Вони фактично отримують «вигорання» через надмірну складність роботи з системами та документами, яку можна суттєво зменшити за рахунок цифровізації соціальної сфери. Саме тому надзвичайно важливим є те, щоб усі процеси надання соціальної допомоги були цифровізовані, а наші громадяни мали безперешкодний доступ до всіх тих послуг», - наголосила Наталя Заболотна.
Посадовиця подякувала Міністерству соціальної політики України та UNICEF Ukraine за розуміння важливості таких змін та їх втілення у життя.
У свою чергу, заступник Начальника ОВА Андрій Кавунець зазначив: «Цифрова трансформація у соціальній сфері відбувається дуже швидко, хоч це одна із найважчих сфер. Наразі альтернатив цифровому доступу та цифровим послугам немає. Ми розуміємо проблематику в окремих населених пунктах, тому продовжуємо працювати над вирішенням актуальних питань. Ми рухаємось далі на шляху до цифровізації, тому що це полегшує життя мешканців. Важливо ділитися досвідом, висловлювати пропозиції, щоб відповідні послуги працювали ефективно. На цьому етапі ми ще можемо щось змінити, тож працюємо разом».
Під час заходу учасники більше дізналися про те, як працювати із системою електронного кейс-менеджменту. Обмінялися досвідом та шукали шляхи вирішення проблемних питань.
Цифровізуємо країну разом.