Найбільші актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за ІІІ квартал 2017 року це:
- питання соціального захисту - 1141 одиниця, або 35,1% від загальної кількості ;
- питання комунального господарства - 821 одиниця (25,2%);
- питання аграрної політики і земельних відносин - 289 одиниць, або 8,9%;
- охорони здоров’я - 286 одиниць (8,8%);
- питання транспорту і зв’язку - 98 одиниць (3,0%);
- питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 89 одиниць (2,7%);
- екології та природних ресурсів - 65 одиниць (2,0%);
- праці і заробітної плати - 60 одиниць (1,8%);
- житлової політики - 58 одиниць (1,7%);
- діяльності органів місцевого самоврядування - 54 одиниці (1,6%).
Як свідчить аналіз, у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту, зокрема надання матеріальної допомоги, отримання соціальних виплат, субсидій, призначення, перерахунку і виплати пенсій.
Звернення щодо питань комунального господарства здебільшого стосуються вартості житлово-комунальних послуг, ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж тощо.
Значна кількість питань, які стосуються земельних відносин це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї та здану сільськогосподарську продукцію.
Основна маса звернень, що стосуються питань охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання, що стосуються роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК.
Окрім того, протягом III кварталу 2017 року до облдержадміністрації надійшло 32 колективних звернення, або близько 1,0% від загального числа звернень.
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики, земельних відносин і транспорту.
Протягом звітного періоду зафіксовано 45 повторних звернень.
Варто зауважити, що 1042 одиниці, або 32,0% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни та пенсіонерів.
Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання різних видів соціальної допомоги, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість та якість надання комунальних послуг, розрахунків за здану сільськогосподарську продукцію (молоко, м’ясо) та інше.
Загалом, за III квартал 2017 року до обласної державної адміністрації звернулось 7267 громадян.
Також, на особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 44 звернення, що становить 1,3% від їх загальної кількості.
Від органів влади вищого рівня протягом III кварталу 2017 року до обласної державної адміністрації надійшло 2832 звернення. Зокрема:
- Адміністрація Президента України - 95 звернень;
- Кабінет Міністрів України - 60 звернень + 2654 звернення надійшло через „Соціальний контактний центр” по урядовій «Гарячій лінії»;
- Верховна Рада України - 23.
За ІІІ квартал поточного року проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва облдержадміністрації.