Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками. Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні.
У Міністерстві охорони здоров'я України зазначають, що перш за все, необхідно звернутися до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади.
Якщо це не допомогло, подайте скаргу до Національної служби здоров'я України.
Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.
Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.
Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.
У скарзі потрібно обов’язково вказати:
- Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
- Дату події.
- Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.
- Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.
- Деталі ситуації.
- Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити за власний кошт.
- Контакти для зв’язку.
Які можуть бути порушення прав пацієнта?
- Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.
- Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо).
- Примус до сплати “благодійного” внеску.
- Неетична поведінка співробітників.
- Відмова у виписці е-рецепту на “Доступні ліки”.
Подати скаргу до НСЗУ можна:
Через електронну форму на офіційному сайті або за безоплатним номером 16-77.
Надіславши лист електронною поштою
Написавши звернення на особистому прийомі громадян.