Моніторинг закладів інфраструктури здійснюється в межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, ініційованої першою леді Оленою Зеленською.
У Хмільницькому районі триває робота зі створення безбар'єрного простору в закладах - одного з ключових кроків на шляху до побудови інклюзивного та відкритого суспільства.
Заступник начальника Хмільницької районної військової адміністрації Олександр Пузир провів моніторинг доступності Центру надання адміністративних послуг у Козятині для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
«Безбар’єрність - це насамперед доступність послуг. Важливо, щоб кожній людині було зручно отримувати державні послуги - незалежно від віку, фізичного стану, стану здоров’я, соціального статусу чи життєвих обставин. Впевнений, що доступність - це і сервіс, який поважає кожного. Важливо, щоб люди разом з отриманням послуги почувалися почутими та підтриманими. Робити простір комфортним для всіх, хто тут живе чи звертається за допомогою – пріоритет нашої роботи», - наголосив Олександр Пузир.
ЦНАП є моделлю інтегрованого офісу, тобто працює за принципом «єдиного вікна». Перевагою роботи Центру є комфортне отримання громадянами адміністративних послуг, повне інформування клієнтів з будь-яких питань, організація інформаційного обміну даними між службами та повний контроль за їх адмініструванням для людей різних верств населення.
Доступ у приміщення ЦНАПу зручний завдяки безбар'єрному входу. Зокрема, підлога коридору оздоблена тактильною плиткою. Також у Центрі створено комплексні умови для комфорту всіх відвідувачів: поручні на сходах; доступні санітарні кімнати; інформаційні матеріали та таблички шрифтом Брайля; технічні рішення для обслуговування людей із порушеннями слуху; санітарна кімната зі сповивальним столиком та ігровий простір для відвідувачів з дітьми; електронна система обслуговування; зручні зони очікування; вільний доступ до Wi-Fi; розширені двері; місця для паркування автомобілів та велопарковка.
Як зазначила начальник управління Центру надання адміністративних послуг у м. Козятині Оксана Бортняк, безбар'єрність - це нагальна потреба, особливо в умовах війни.
Для забезпечення доступу людей з порушеннями зору до приміщення ЦНАПу встановлено «кнопку виклику» та звуковий маяк на вході, сходи позначено контрастними кольорами.
Відвідувачі з порушеннями слуху можуть спілкуватися з адміністратором ЦНАПу через систему відеозв'язку з перекладачем жестової мови завдяки сервісу УТОГ.
Для маломобільних громадян, зокрема людей старшого віку та тих, хто тимчасово не може самостійно пересуватися, доступна послуга «Мобільна валіза».
Особлива увага приділяється відвідувачам старшого віку, ветеранам війни, людям з інвалідністю, батькам з маленькими дітьми та внутрішньо переміщеним особам. Варто зазначити, що працівники ЦНАПу проходять навчання з безбар'єрного спілкування, щоб кожен відвідувач почувався впевнено та захищено.